zaterdag 22 januari 2011

Vergeten. En dromen vergeten. En verleden en hoi en doei.

Ik vergeet nog veel te vaak op te schrijven wat ik op wilde schrijven
zodat ik het allang vergeten ben als ik het op ga schrijven
en dat dan dus ook niet meer kan doen.

Ik herinner mij mijn dromen niet meer
geen lange nachten vol alles wat ik weet
dat ik altijd deed
want ik beleef me toch eens wat
- 's nachts
En ik weet dat ik droom want dat weet je
gewoon
maar ik herinner mij mijn dromen niet meer
En het ligt zo dicht achter mijn ogen
en op het uiterste puntje van mijn tong
dat ik er van ga tranen zo zwaar het weegt maar
uiteindelijk blijft het daar liggen
rot het weg
kom ik er nooit meer achter
wat ik me niet kon herinneren wat ik gedroomd had




En dan was je weer opweg naar je verleden tijd
dat doe ik persoonlijk meestal met de trein.
Hoi pap, hoi mam. Groetjes van mijn planten
die mijn kamer naar knoflook doen ruiken
- dat doen knoflook planten geloof ik
meestal
En hoi gekke dokepoes, je mag me minder
dan voorheen en ik mis je maar ik mocht
geen huisdieren op mijn kamer minstens een rat
maar ik heb de kooi nog thuis en die is zo zwaar
om schoon te maken moet ik dan ook helemaal
naar beneden 2 trappen en wat deuren met sloten
en Lotje en Sjors en hoi Sjors, in de tuin,
met de steentjes en verlepte tot grond verwerkte
bloemen en de jongen die mee ging toen jij heen ging
die moet ik daar ook maar eens begraven
Hij hoort nu in een ander deel van mijn
hart thuis
- net als jij





sjonges. Maar eens bezig met school nu. Wat een gezever!
Doel van vandaag - douchen telkens staande op 1 been.
(dit zou een instinker kunnen zijn, aangezien je al op 1 been staat ookal sta je op 2 benen,.. en dat is het eigenlijk ook. Wie gaat er nou op 1 been staande douchen. Daar is douchen veel te chill voor)(hinkelen doe ik wel tijdens het winkelen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten