woensdag 18 mei 2011

Voordat ik vergeet

Voordat ik vergeet
zei de vrouw op straat
voordat ik vergeet moet ik
eerst onthouden hebben
Wat wrang dat het ooit kon
opdat ik vergeet




Met lange stroken van zijn kwast
verfde de man zijn planken rood
De kritische blikken en die gevuld met verf
stonden garant voor een eindresultaat
om over naar huis te schrijven
- ook al stond hij er 2 meter van af




Knorrende biggetjes
of piepende knagers*
Jengelende kittens
en pratende puppies
Slapende loris-aapjes
vissen die voetballen
Eventueel zelfs
twee kleine kindjes
en hun eerste kus


*Google Chrome zegt mij dat knagers geen woord is.
Bedoelde je misschien: knakkers, knallers, knappers, onagers, klagers?
Nee, dat bedoelde ik niet.



Opdat we nooit vergeten
maar je kunt niet alles onthouden
Je bent nu al de helft van je leven
vergeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten