zaterdag 6 maart 2010

Overtijd: een brief aan Sinterklaas

Sinterklaas,

Ik probeerde een gedicht aan u te schrijven.
maar dat lukte niet
Het rijmen en ritme ging klote
zoals u vast wel ziet

Ik wilde schrijven over vroeger
toen ik nog geloof had
in u in uw cadeautjes
maar u was het zat

U besloot niet te bestaan
en sloeg zo met uw staf
al dan wel spreekwoordelijk
mijn kinderkop er af

Mijn vader bleek te klinken
als u, als hij dat wilde
En dan was het slechts detail
dat hij qua uiterlijk van u verschilde

En waarom zeg ik eigenlijk
'U' als ik het heb
tegen een man die niet bestaat
u ben vet fokking nep

Maar goed ik zal aanvaarden
dat u niet echt bestaat
als u zorgt dat er maandelijks
50 euro naar mij gaat.

De vriendelijke groeten en oja, nog gefeliciteerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten