donderdag 4 maart 2010

Een ode aan Tim Krabbé en ook aan Ramses Shaffy, maar ook weer aan beide niet

Ik zag de man spreken
aan wie mijn hart behoort
Ik volgde trouw zijn lippen
en hoorde zelfs elk woord

Hij sprak over zijn dochter
en over heersers, groot
hij zei plechtig ram ze es
die een was toch al dood

Maar jij sprak met minder
onbeschoft dan ik
Ik kende dat verbond niet
de laag verband was dik

Toen zei je me je naam
die ik al lang al wist
Je heette toch niet Tim Krabbé
- ik had me dus vergist



Ach hel, we doen er nog een.



Het dragen van het hoofd
dacht ze,
was beter dan het slepen ervan
want
zo zei ze,
dat moet ook met het kruis
Al moet je aan beiden
niet te zwaar tillen.

1 opmerking:

  1. Je bent de vokking nieuwe Nico Dijkshoorn!
    naar de wereld draait door ermee. hoppa!

    BeantwoordenVerwijderen