woensdag 6 april 2011

Ik zou je recht in je gezicht aan kunnen kijken zonder te weten dat ik je ooit eerder heb gezien

Ik weet niet meer hoeveel maandagen het geleden was
ik wist niet eens meer welke dag het was
Ik wist de dag niet eens niet meer niet
Ik dacht nooit dat ik ooit een blackout zou hebben
of zou hebben gehad
- maar ik was het blijkbaar vergeten
want het was er wel een
het is er wel een en ik wil hem terug maar
ik zou niet weten hoe
Ik vroeg ernaar en zette de draaideur aan
de roltrap liep; beelden konden komen
maar dat deden ze niet
Ik weet nog de ochtend en het lopen
en de jongen en de auto en de verwarring
de sleutel van het balkon en het geschreeuw
en de knuffel in open lucht gevold door
gesprekken in de deurpost
- al weet ik geen woorden meer
Ik zou je recht in je gezicht aan kunnen kijken
zonder te weten dat ik je ooit eerder heb gezien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten